tirsdag 16. februar 2010

Jambool Gold lag opp med Miniclip.com om sosial Gold virtuelle varer system

Jambool kunngjorde i dag at Sosial Gold virtuelle valuta og betalingssystemet vil bli brukt i online spill på stor casual spill portal Miniclip.com. Samarbeidet vil gjøre virtuelle varekjøp over Miniclip's katalog på 550 kamper. Den gjør det også sømløs, i spillet betalinger for Miniclip har 57 millioner unike brukere per måned. Det betyr at spillerne kan kjøpe av en virtuell god - dekorasjoner eller biler - uten å forlate spillet selv. Avtalen er en viktig seier for San Francisco-baserte Jambool, som har mye trekkraft i sosiale nettverk som Facebook. For Miniclip, skal avtalen bidra til Miniclip bedre tjene penger på sine brukere. The Social Gold Løsningen fungerer med Flash, som er et slags lingua franca for casual online spill. Betalingssystemet til å fjerne friksjon fra online-spillet kjøp ved å gjøre det enkelt å gjøre. Jambool har 25 ansatte og ble grunnlagt i 2006. Sosial Gold lansert i oktober 2008. Sine konkurrenter inkluderer PlaySpan og Live Spiller. Jambool hevet $ 6 millioner fra Hit Forge, Charles River Ventures, Bay partnere, og Madrona Venture Group.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar