lørdag 27. februar 2010

Steady, Efficient nedgang på Yahoo

Effektivitet er en handelshøyskole idé som antyder et selskap kjører glatt. Det er helt fantastisk når du snakker om et kull gruvedrift eller Supercuts. Men når det kommer til et selskap som Yahoo er det ikke positivt. Internett er fremdeles i sin vill vest dager, og "klar, brann Målet" game plan Facebook og de andre unge kanoner spiser sin lunsj. Selv den massive Google er fremdeles prøver å riste ting opp med nye og kontroversielle produkter. Yahoo strategi virker mer som "klar, mål, mål, mål, mål ..." Yesterday Jordan Rohan hos Thomas Weisel Partners beskrevet Yahoo i sin første analytiker rapport på bedriften. Han mener dette er riktig ledelsen å få mer effektivitet til Yahoo. Men han tilbringer det meste av sin tid snakker om negativer, og det er ingen spenning rundt nye produkter eller ideer: For posten, skjer vi tror den nåværende ledelsen er den rette på dette stadiet i Yahoo! S bedriftens utvikling. Teamet er å bringe effektiviteten til et massivt ineffektive selskap. Yahoo! er tynget i dag av dusinvis av kodebasen, tusenvis av inntektene produserer egenskaper, minst tre salgsteam fraksjoner (display, søk, annonsenettverk), og noen få tusen "ekstra" ansatte som trengs for å kjøre medieselskapet i dag på grunn av sin kompliserte arven eiendeler og langt oppkjøp flung.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar