torsdag 25. februar 2010

Embargoer forklares med fargerike tegneseriefigurer

Vi i VentureBeat er helt fint med embargoer (de er tidsstempler PR folk legger på pressemeldinger, det er forstått at journalister ikke vil publisere en historie før gitt tidspunkt). Embargoer gi oss mer tid til å jobbe på en historie, så vi ikke styrtende ut et halvferdig post for å slå GigaOm. Likevel kan prosessen suge moro ut av en hverdag: PR person emails meg å spørre om jeg vil respektere en embargo på noen varme nyhetsmelding. PR person samtaler for å se om jeg har lest posten min. PR person spør meg for å si det skriftlig at jeg vil respektere boikotten. PR personen skriker i telefonen til å vekke meg fra napping på tastaturet mitt. Gjenta 10 ganger daglig. Dette Tekst-til-film tegneserie går gjennom standard prosedyre. Jeg har ennå ikke funnet ut hvem som opprettet den. Anyone?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar