søndag 28. februar 2010

The Pitter-patter of Little Features

Jeg var ute av landet i store deler av 2009, så det var ikke før jeg tilbrakte to måneder tilbake i San Francisco at jeg merket en stor endring i nettsamfunn. Babies. Jeg snakker ikke om whiny Millennials kommer ut av college og krevende risikokapital for deres iPhone app. Jeg snakker om faktiske babyer. De som gjennomgår rundt huset iført bleier. I 2006, co-Jeg skrev en BusinessWeek dekke historien om da burgeoning Web 2.0 bevegelse, og en kjennetegnene på scenen var en følelse av å ha blitt brent av dot com bom og bust. Det var da mange av ledere, investorer og fotsoldater av Web 2.0-bevegelsen hadde flyttet til Silicon Valley, og hadde sin første smak av oppstart liv. Som et resultat mange av dem hadde som Max Levchin av PayPal og Slide eller Evan Williams av Blogger og Twitter, levde et berg av ville livserfaringer når det kom til business-oppkjøp, ousters, kommandant millioner i venture-kapital, men ikke mye i form av tradisjonelle "livserfaringer." Du vet ekteskap, barn og lignende. Til tross for at netto worths i millioner av dollar, gjorde mange av dem ikke engang eier et hus. Mange trodde ikke de hadde tid. Mine, hvordan det har endret seg. Den 30-noe Valley generasjon som flyttet til Valley frisk etter college, stakk ut krasjet og fikk tidlig på Web 2.0-bevegelsen er nå gift og har barn. Massevis av dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar