mandag 1. februar 2010

Chegg Advarer Rival BookRenter.com den eier Varemerket til å være nr. 1

Hvem er egentlig markedsleder i læreboka hytteutleie er ikke lenger bare en akademisk debatt. Online lærebok rental service Chegg nylig sendt sin rival BookRenter.co advokat bokstav (embedded nedenfor) krever at det slutter å bruke uttrykket "# 1 I Textbook Rentals" på sin hjemmeside. Det er Chegg markedsføring slagord, og det enda registrert uttrykket som varemerke i 2008. Men hvordan kan et selskap varemerke som nr. 1, særlig i et gryende marked som utvikler seg raskt? I tillegg til Chegg og BookRenter, større aktører som Barnes & Noble får i læreboka leie spillet. Chegg's varemerke er ikke til å gjøre det mye godt i bekjempelse av slike inngrep. Og selv om Chegg er den største online lærebok leietakeren, den frakoblede boken leiemarkedet er mye større med selskaper som Follett dominerende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar