tirsdag 2. mars 2010

Web analytics møter kundenes tilbakemeldinger i Kamplye - Omniture avtale

Bedrifter vil vite hva som skjer på deres nettsider, men de trenger også å vite hvorfor. Et nytt verktøy for integrasjon mellom nettstedanalyser bedrifter Kampyle og Omniture tilbyr bedrifter en shrinkwrapped software-as-a-service løsning for å finne ut både hva som skjer, og hvorfor. De to selskapene varierer enormt i størrelse og styrke. Omniture, grunnlagt i 1996, ble kjøpt opp av Adobe Systems i september 2009 for $ 1,8 milliarder kroner. Israelske oppstart Kampyle ble grunnlagt i 2007, og opererer på en $ 1 million i Serie A runde med finansiering fra Carmel Ventures i januar 2009. Ifølge detaljene i denne morgenen's kunngjøring, vil Omniture gi Hva med sporing kundeatferd. Kampyle vil levere Hvorfor gjennom tilbakemeldinger fra kunder former. For eksempel kan Omniture erkjenner at en detaljist nettstedets kunder forlot handlekurvene mye mer enn vanlig. Kampyle's tilbakemelding widgets, vist til høyre, kan oppleve at et par kunder rapportert å klikke på en spesiell salg element måte forårsaket sin shopping kort for å tømmes. Det integrerte systemet kan deretter brukes til å utlede som slo det samme problemet da, til og epost et personlig behage-come-back e-post til kunder berørt av problemet. De to selskapene står overfor nok av konkurranse fra selskaper som Coremetrics og Web Trends Inc. partnerskap, en no-brainer seier for Kampyle, antyder at Omniture ledelsen hadde oppdaget en svakhet i området av tilbakemeldinger fra kunder, og håper å hoppe fremover ved bunting Kampyle's verktøy med sine eksisterende produkter. Bedrifter: Kampyle, Omniture

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar