torsdag 25. mars 2010

Google Ads vil nå følge You Across The Web

Annonsørene har begynt å innse at annonser på nettet har sin egen livssyklus. Folk som eventuelt klikker på en annonse ikke alltid klikke på det første gang de ser den. Akkurat som på TV eller på trykk, må de bli bombardert av den samme meldingen før de tar en handling. Jo flere ganger folk ser en annonse på nettet, jo mer sannsynlig er de til slutt klikker du på det. Så irriterende det kan være for de fleste forbrukere er dette hvordan annonsører vise verden. Google også ser verden gjennom denne linsen, og i dag er det fullt lansert det kaller annonsen "retargeting." Hvis noen ser en annonse på et nettsted, Google kan nå vise samme annonse eller en oppfølging annonsen til nettopp den personen når de besøker et annet nettsted som viser Google-annonser. Siden det finnes millioner av nettsteder i Googles innholdsnettverk, sjansene er Google vil se dem igjen. Programmet har vært i beta siden mars, men det blir nå rullet ut til alle AdWords-kunder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar