mandag 1. mars 2010

Facebook-brukere foretrekker Fox News til Google Nyheter

En rapport offentliggjort mandag av Internet analytics firmaet sier Hitwise at Facebook-brukere klikker over til mainstream kringkastingsmedia områder langt mer enn de gjør på Internett bare nyheter og media merkevarer. Top klikkfrekvens? The Weather Channel amerikanske nettsted. Hitwise sier trafikk fra Facebook til kringkastingsmedia områder har mer enn doblet siden et år siden. Faktisk mindretall koblingklikk fra Facebook til Fox News - som ble lagt tidligere Vice Presidential kandidat Sarah Palin som en kommentator i januar - de til Google News. En nærliggende forklaring er at Fox koblinger gå til bestemte sider, snarere enn til en side med søkeresultater på Google. Hitwise analytiker Heather Hopkins tilbudt denne innsikt i tall, men ingen klar takeaway: Do Facebook-brukere foretrekker Broadcast Media? Jeg kjørte en korrelasjon analyse for å prøve å finne ut om mengden trafikk Facebook sender et område er knyttet til antall fans en merkevare har på sin Facebook-side. Jeg fant ingen slik sammenheng. (For analysen, brukte jeg nedstrøms besøk fra Facebook til 23 topp News and Media nettsteder uten nyheter aggregatorer og sammenlignet dette til antall vifter på den tilknyttede Facebook-side.) En kollega pekte meg til en artikkel i New York Times antyder at sosiale nettverk er å skape en Vannkjøler effekt og faktisk øker seere på sendingen medier. Facebook er det nye vannet kjøligere og i tilfelle, hvordan kan utskriftsmateriale kapitalisere på denne trenden? Selskaper: Fox News, Google, Hitwise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar