mandag 1. mars 2010

Conde Nast kunngjør iPad planer for store magasiner

Conde Nast forbereder å omfavne iPad med noen av sine største magasiner. I tillegg til en tablet-versjonen av Fast - som vi har dekket tidligere - utgiveren utvikler iPad versjoner av GQ, Glamour, Vanity Fair og The New Yorker. Ifølge New York Times, vil Conde Nast offisielt kunngjøre planer i et internt notat i dag. Utgiveren sannsynligvis ikke vil være alene i dishing iPad planer i løpet av de neste ukene - Apple venter å sende Wi-Fi-versjon av iPad i slutten av mars, og 3G-utstyrt versjon i slutten av april. Conde Nast har allerede en tilstedeværelse på iPhone via sin GQ app, som ifølge NYT "har solgt mer enn 15.000 eksemplarer av januar problemet og nesten 7000 av i desember problemet." På grunn av usikkerhetene fortsatt omgir tablett magasiner med forbrukere, vil utgiveren teste forskjellige priser, reklame modeller og metoder for digitalisering sine magasiner. Mens Fast's tablet-versjonen er utviklet i samarbeid med Adobe vil Conde Nast bli håndtering digitalisering av sine andre mags internt. Som forventet vil tablett magasiner selges gjennom iTunes. Fast vil også være tilgjengelig utenfor iTunes, så det vil trolig være tilgjengelig for kommende Android og andre tablet-enheter. Conde Nast ser ut til å nærme seg sin digitalisering arbeidet med disse magasiner som en test fase. Hvis utgiveren er fornøyd med hvordan disse magasiner utfører, vil det se mot digitalisering andre blader på høsten. Tags: Fast Selskaper: Conde Nast

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar