tirsdag 16. februar 2010

TidalTV høyner $ 16M for "null avfall 'videoannonser

Online video annonsenettverk TidalTV har reist USD 16 millioner i en ny runde med finansiering. New York-baserte oppstart tilbyr hva den kaller "null avfall reklame." Med andre ord, optimaliserer den fordelingen av i-stream annonser (egentlig reklamer som kjøres før, etter eller under videoen) og interaktive annonser slik at bedriftene maksimerer deres nå til publikum at de leter etter. Faktisk sier TidalTV at hvis nettverket tillater annonsen å nå målgruppen du ønsker, får du pengene tilbake. Det er også ønsker å utvide til "alle video levering plattformer, ikke bare på Internett. Det høres ut som en annen modell fra den ene TidalTV ble pitching når det hevet 15 millioner dollar for to år siden. Tilbake da, sa det ville gi "de beste i profesjonelt produserte, branded programmering," men det virker som videoannonse oppstarter gjør bedre enn video websites - for eksempel BrightRoll nylig fortalte oss at annonsene nå 53 millioner mennesker hver måned, og enda viktigere at det har vært lønnsomt for de siste 12 månedene. Den nye finansieringen kommer fra Comcast Interaktiv Ventures og eksisterende investorer New Enterprise Associates og Valhalla Partners.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar