fredag 5. februar 2010

Think It's Hard Being a Woman in Tech? Prøv det i 1940.

Det kan ikke være noe tema høyt profilerte kvinner i Valley lei av mer enn spørsmålet om hvorfor det ikke er flere høyt profilerte kvinner i dalen. Jeg har skrevet om det for nesten enhver publikasjon som jeg har jobbet. Uansett hvem jeg snakker med, det endelige utfallet alltid synes det samme: De fleste skulle ønske det var flere kvinner CEOs i Valley, de få som ikke eksisterer hater å snakke om temaet, fordi de heller vil bare bli anerkjent som god administrerende direktører eller gründere, og folk har en tendens til å skylde på problemet på en mangel på kvinner i vitenskap og matematikk, og mangelen på en work-life balanse når du starter en bedrift. Jeg mener ikke å høres ufølsom. Det er definitivt ganger mitt liv har vært hardere som en kvinne bare skrive om denne scenen. Men vekke meg når det er noe nytt å si. Ønsker fortsatt å besette om det? Da bør du starte med å lese den nye boken "Grace Hopper og Invention of the Information Age," av Kurt W. Beyer. (Sjanse til å vinne en ledig ettall nedenfor!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar