torsdag 18. februar 2010

Super Bowl shocker: Biggest online publikum sett en hel uke senere

Video annonsenettverk ScanScout har avsluttet fra analyse av Web video trafikk som tre ganger så mange fotball videoer ble sett på Søndag, Februar 14th - én uke etter Super Bowl - enn på dagen av spillet. (Jeg vet: Figuren ovenfor ligner 1.5x, 3x ikke, men det avhenger av om Y-aksen er lineære. Jeg har spurt ScanScout å avklare dette, og vil oppdatere innlegget.) Selvfølgelig var den største publikum live. Super Søndag er effektivt en amerikansk nasjonal helligdag. Men som en ScanScout talsmann mailet meg, "Den utprøvde og effektive metoder for tv ikke nødvendigvis gjelder for online video. The smart trekk for annonsører coveting Super Bowl publikum er til å bruke TV-annonsen dollar på spill dag. Deretter bytter du til online video følgende søndag. " ScanScout, grunnlagt i 2005, er en del av videoannonsen industri basert i Boston, selv om selskapet opprettholder kontorer i New York og Los Angeles. ScanScout har samlet $ 17.5 millioner i støtte, senest en $ 8.5 million runde i oktober 2009 som inkluderte EDB Investeringer fra Singapore, pluss Time Warner, general Catalyst Partners, og First Round Capital.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar