søndag 14. februar 2010

Rant: Google Translate verktøylinjen i krom 5 Needs An 'Off' Knapp

Helt siden jeg oppgraderte min elskede Chrome nettleser til versjon 5 på meg (Windows) maskinen har jeg hatt lyst å få noe av brystet mitt om en ny funksjon som ble bakt inn i det, en som irriterer meg å ingen ende. Med oppdateringen til den nyeste versjonen av programmet kom en integrasjon med Google Translate, en funksjon som lager en egendefinert verktøylinje vises under bokmerkelinjen når jeg besøker en webside som inneholder tekst på et annet språk enn engelsk. I utgangspunktet forutsetter Google Chrome som jeg ikke forstår noe annet språk i tillegg til engelsk som standard, og gjør meg til å oversette web sider på si, spansk eller nederlandsk, med ett klikk. Takk for hjelpen, Google, men hva med dere la meg slå den jævla verktøylinje av?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar