tirsdag 9. februar 2010

Nvidia's Optimus justerer den bærbare datamaskinen grafikk for å passe app

Nvidia lanserer sitt Optimus teknologi i dag i et forsøk på å matche din bærbare grafikken hestekrefter til å passe en aktuell anvendelse. Teknologien vil vurdere en kjørende applikasjon og bestemme om du vil engasjere Nvidia egen grafikk chip eller en Intel-grafikk gitt komponent som er del av en laptop's brikkesett. Optimus kan dermed levere de mest aktuelle grafikken strøm samtidig bevare batterilevetid. Den nye teknologien gjenkjenner et gammelt faktum. Mange bærbare leveres med innebygd 3-D grafikk i Intel-brikkesett på hovedkortet, eller viktigste kretskortet, av maskinen. På toppen av det, bærbare datamaskiner har ofte et frittstående grafikk chip for å gi bedre grafikkytelse på 3D-spill. It's kind of like hvor en hybrid gass-elektriske bilen har å velge hvilken motor skal brukes i navnet til energieffektivitet. Men Optimus er en anerkjennelse av at noen ganger den frittstående 3D-brikken er overkill. Hvis det ikke er nødvendig, er det bedre å ikke bruke brikken i navnet bevare batterilevetid. Dette er den type oppgaver som brukerne ikke vet hvordan å håndtere, og egentlig ikke trenger å vite heller. Nvidia tar problemet ut sine hender og automatisere den. Nvidia sier Optimus forlenger levetiden til batteriet inntil to ganger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar