søndag 7. februar 2010

NSFW: Hei, Macmillan - 1997 kalt, vil de bokført avtalen tilbake

Denne gang forrige uke jeg ramset opp i verdens lateste kolonne. Jeg strevde mot min bok fristen som utløp 24 timer senere, og jeg rett og slett ikke har tid til å skrive noe annet. Denne uken skulle vært annerledes, jeg skulle ha ferdig boken dager siden og nå sitter på en strand i Karibien, sipping en Diet Coke martini og dovent skrive et langt, godt gjennomtenkt kolonnen om noen avgjørende spørsmålet på dagen . Hvorfor det er utilrådelig å skrive en Mea culpa i passiv stemme (ellers er det bare en "culpa"). Noe sånt. Og ennå, men likevel - det faktum at syv dager senere er jeg fortsatt sitter ved pulten min og jeg fortsatt ikke har levert manuskriptet til forlaget mitt, burde gi et hint til hvordan farlige ting er akkurat nå . Jeg Wile E. Coyote cirka fem sekunder etter at han ser ned og innser han skutt klippen. Og enda tross for min trang til å sparke av denne uken kolonnen og fokusere på å minske størrelsen på krateret er jeg i ferd med å forlate i ørkenen gulvet, det er noe som jeg ikke kan tie om lenger. Fire ord som jeg har sett igjen og igjen hele uken, og som truer med å drive meg gal ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar