tirsdag 23. februar 2010

Mobilt annonsenettverk Millennial Media kjøper analytics fast TapMetrics

En annen stor forandring er på ferde i verden av mobil markedsføring. Millennial Media - den største uavhengige mobilt annonsenettverk, og selv gjenstand for buyout spekulasjoner - kunngjorde i dag at de kjøper det mobile analytics firmaet TapMetrics. Nyheten følger Googles nylige overtakelse av Admob for $ 750 millioner, og Apples kjøp av Quattro Wireless, en annen mobil annonse fast, for $ 275 millioner. Nærmere detaljer om avtalen er ikke offentliggjort. Tillegg av TapMetrics lar Millennial Media tilby mobilutviklere en online dashbord å behandle søknaden salg og inntekter, samt flere Analytics-rik funksjoner. Slike filer inneholder omfattende sanntid analytics, funksjon og versjon adopsjon, enhetstyper, tilbakemeldinger fra brukerne, og mer. TapMetrics tilbyr også et gratis Mac OSX program, Tapmini, å la utviklere holde oversikt over sitt salg og økonomiske rapporter. Avtalen gjør Millennial Media enda saftigere erverv eiendom, og gjør den til et ettertraktet mål for Yahoo og Microsoft - som må begge være ivrige etter å nå opp til Google og Apples mobilannonsering oppkjøp. Basert i San Francisco, Calif, TapMetrics fått frø finansiering fra Launchbox Digital i april '09. Millennial Media er basert utenfor Baltimore, og har mottatt totalt $ 37.3 millioner i støtte fra Bessemer Venture Partners, Columbia Capital, Charles River Ventures, og New Enterprise Associates. Selskaper: tusenårig media, Tapmetrics

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar