fredag 19. februar 2010

Med $ 2.5M, prøver Vook å gjenoppfinne boken

Med lanseringen av Apples iPad og iBookstore, interesse for e-bøker fortsetter å stige. Men mens selskaper som anelse eksperimenterer med å legge til interaktive og sosiale funksjoner, de grunnleggende e-bok er fortsatt bare en bok i elektronisk format. Nå en oppstart kalt Vook har skapt en ny type bok som kombinerer video og tekst, samt bilder og sosiale nettverk verktøy. For eksempel er en av de vooks kjennetegnet på sin hjemmeside Gary Vaynerchuk's Crush It, den elektroniske vin arrangøren bok om å tjene penger på musikken. Den vook versjonen av Crush det kombinerer bokens tekst med video av Vaynerchuk's samtaler og forklaringer. Vooks kan leses enten i nettleseren eller i en mobil. The Alameda, California-baserte selskapet annonserte en $ 2.5 million frø runde i dag, fra en rekke kjente støttespillere: Ron Conway; Kenneth Lerer, leder av Huffington Post, Maples Investeringer; Baseline Ventures og grunnlegger Collective. Vook lansert i fjor høst, og sier det har avtaler med utgiverne som Simon & Schuster, HarperStudio og Hachette Filipacchi Media.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar