onsdag 10. februar 2010

A Look At 4INFO, The King Of SMS

Da Google kjøpte mobilt annonsenettverk AdMob for $ 750 millioner i november 2009 sa 4IFNO konsernsjef Zaw Thet at han fikk et par telefonsamtaler fra investeringer bankfolk og potensielle kjøpere der var snuse rundt i rommet. Når Apple kjøpte Quattro Wireless for $ 275 million to måneder senere, sier han telefonen begynte å ringe ut kroken. Hvorfor? Fordi 4INFO er vanligvis beskrevet som AdMob av SMS-annonsering. Det er ikke en veldig god beskrivelse av selskapet, men det er nok til at alle tror at selskapet er neste i køen for å lukke et stort oppkjøp. Og den siste delen er kanskje sant. Selskapet, som har reist rundt 40 millioner dollar i venturekapital, er hvor selskaper gå når de ønsker å opprette en "postliste" av SMS abonnenter. For eksempel - når Zynga begynte å teste SMS-varsler i desember, viste de til 4INFO til makten produktet. 4INFO har 250 ledende utgivere, pluss et par tusen flere som bruker sin selvbetjening plattform.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar