tirsdag 9. februar 2010

I 2010, It's Time To Kill Av dotcom Hero CEO

Mens jeg sitter høre høre på Ben Cohen's radio dokumentar om hvordan han nesten ble en tenåring dotcom millionær, minnes jeg hvordan kjedelig oss journalister alle fant ham igjen på slutten av 90-tallet. Vi vet ikke nå selvfølgelig - nå at han er vokst opp og faktisk viste seg å være ganske god tech reporter for Channel 4 News, og en ganske hyggelig person, ville jeg ganske gjerne ha en halvliter med ham. Men historien om hvordan han ble en tenårings dotcom (papir-only) millionær og endelig falt til jorden har noe å fortelle oss om natur oppstarter og Europa og hvorfor vi må til slutt ta livet av myten om dotcom Hero konsernsjefen. I 2010 er det ikke mer rom for dumbass Internett helter. Fra nå av må vi fokusere på produkter, lag og bedrifter. Sikker på at det alltid vil være "historien" om oppstart, eller hvordan det begynte med én person ide. Men så snart det blir deres fokus som er rett og slett døde. Ideer er to-en-krone, er det kjøring som teller, og du kan ikke utføre noe helt på egen hånd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar