tirsdag 9. februar 2010

Hvordan Sergey Brin Google bruker Buzz som en bedrift produkt

Google Buzz, sosiale deling verktøyet som Google nettopp annonsert på en pressekonferanse hendelse i Mountain View, er ikke bare for moro. Selskapet sier det kommer til å lansere en versjon av Buzz som en bedrift produkt, som en del av Google Apps bunt av forretningsapplikasjoner. Under presentasjonen var Google ganske vag om Buzz i en bedrift sammenheng, både med hensyn til hvordan den kan brukes og når den vil lanseres ( "snart" er alle selskap ville si). Under spørsmål-og-svar sesjon, Google-gründer Sergey Brin tilbudt ett eksempel: Da han skrev sin New York Times op-ed om de juridiske slag over Google Book Search, fant han deler med én person om gangen for å bli "frustrerende, så han ønsket tilbakemeldinger fra andre googlere med Buzz, og starter en samtale tråd med rundt 50 kommentarer. Så dokumentdeling og dokumentsamarbeid er en åpenbar bruk. Hva forteller om det eksempel på at også en av de viktigste bruken saker for samarbeid i sanntid verktøyet Google Wave. Resepsjonen til Wave har vært ganske lunken, så Buzz er ment å være en forbedret versjon av Wave? Det virker mye mer nyttig enn Wave til meg, siden det er bygget inn i Gmail snarere enn som et eget produkt. Bradley Horowitz, Vice President of Product Management, sa det kan være integrering med Wave i fremtiden, men "de er trivelige og på deres egen bane."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar