mandag 22. februar 2010

Google overhalinger annonse server teknologi for å øke inntjeningsmulighetene

Google oppgradert sin annonse server teknologi for å hjelpe seg selv og små utgivere tjene penger på annonser på sine områder. Den oppgraderinger inkluderer mer detaljerte prognoser data for å forklare hvilke annonser som er verdifulle og hvor inntektene kommer fra to utgivere. Google også sluppet en ny application programming interface tillater utgivere å bygge sine egne programmer for å håndtere salg og arbeidsflyt. Utgivere kan også åpne opp annonseplass til bud fra flere nettverk. Google kjøpte DoubleClick for $ 3.1 billion to år siden å avgrense måten den viser relevante annonser til brukerne og å hjelpe annonsørene med å optimalisere sine utgifter på Internett. The search giant har vært å skyve mer aggressivt til både skjerm og mobil reklame, kjøpe vise reklame oppstart Teracent og bli enige om å kjøpe AdMob fjor høst. Denne kunngjøringen gjelder også på hælene av en større endring i måten Google-mål annonser på partnerwebområder. Vanligvis når Google viser en annonse på en partner sted, tar det data fra søkemotoren henvisning for å målrette annonsen. Så, for eksempel hvis en bruker får til en golf nettside ved å søke etter "golfbutikken Atlanta," disse søkeordene vil bli brukt til å plukke ut en annonse. Google nå faktorer i et par timer med søkehistorikk å målrette annonsene, i stedet for en enkelt spørring. AdSense hjalp generere $ 2.04 milliarder, eller 31 prosent av Googles totale inntekter i løpet av siste kvartal 2009. Det var opp 21 prosent fra samme tidspunkt året før. Tags: ad server Bedrifter: DoubleClick Google

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar