mandag 8. februar 2010

Flixster fortsetter rask vekst med nye $ 12.5m

Litt over en måned etter at den åt opp primære konkurrent Rotten Tomatoes, Flixster, et sosialt nettverk nettsted for film entusiast, har landet $ 12.5 millioner i en ny runde av egenkapital og ordinære aksjer, ifølge en filing til SEC. San Francisco Selskapet har allerede vokst raskt, men den nye pengene kunne sparke den opp et hakk. I januar Rotten Tomatoes oppkjøpet kom på et beleilig tidspunkt. Flixster var ute etter å utvide sin markedsandel, og News Corp, Rotten Tomatoes 'morselskap, var ute til andre datterselskaper som ikke var så relevant for kjernevirksomheten. Begge lyktes - med Flixster konsolidere et publikum på 30 millioner unike månedlige besøkende. Men dette er bare ett av flere nyere avtaler som har økt Flixster merke. Ved starten av februar meldte det et partnerskap med Skyhook Trådløs å gi informasjon og teater forestillinger til Android søknad brukere. Det er også nylig inngått et samarbeid med The Hollywood Reporter å kombinere Flixter's filmatiske spørreleker, spill og meningsmålinger med publikasjonens redaksjonelle innhold - akkurat i tide for tildelinger sesongen. Disse to utviklingen viser selskapets ønske om å ekspandere i flere retninger. For en stund nå, har sin kjernekompetanse vært tillater brukere å enkelt dele film vurderinger og rangeringer med hverandre. Nå er det hopper inn i stedsbasert informasjon spill med Skyhook og forsøkte å utvide sin opprinnelige redaksjonelle innholdet, mens nå nye potensielle brukere. Flixster tidligere reist $ 7 millioner over to runder fra Lightspeed Venture Partners, Pinnacle Ventures og LinkedIn grunnlegger Reid Hoffman.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar