torsdag 18. februar 2010

Facebook, PayPal partner på annonsering, virtuelle varer betaling

Facebook er å peke eBay-eide PayPal til makten betalingsalternativer for annonsering og virtuelle varer på deler av området. Brukere og markedsførere kan velge PayPal som et alternativ til å kjøpe annonser og Facebook Credits, et system blir testet i et lite antall av spill og programmer for å kjøpe virtuelle varer på nettstedet. Det ser ut som på dette tidspunktet, er Facebook innhold å sette betalinger til andre partnere som vil akselerere veksten i virtuelle varer og selvbetjente reklame på nettstedet, men det kunne utvikle sin egen betalingssystemet mye senere. Samtidig er PayPal prøver å utvide sin rekkevidde i år ved å dyrke en utvikler fellesskap som kan komme opp med unike applikasjoner. En dypere forhold med Facebook kan åpne døren alle slags interessante sosiale betaling programmer. Det hjalp sikkert at Dan Levy, som leder betaling driften ved Facebook, brukte sju år på PayPal i en rekke roller fra produktansvarlig til europeisk leder for risikostyring. "Vi ønsker også å fortsette å integrere oss selv dypt i andre plattformer," Osama Bédier, PayPal er Vice President of plattform og nye teknologien, fortalte i forrige uke. "Vi ønsker utbetalinger oppstarter å utnytte det vi har bygget."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar