tirsdag 16. februar 2010

Facebook Drives 44 prosent av Sosial Deling On The Web

Hvis du fremdeles lurer på hvorfor Google presser så hardt med det nye produktet Buzz, er det fordi de ønsker inn på sosiale trafikken. For mange nettsteder på Internett, sosiale trafikken som kommer via Facebook, Twitter og MySpace er i ferd med å rival, og i noen tilfeller kjøre forbi, søk trafikken som den største kilden til trafikk. Denne trafikken kommer fra delte linker, bilder og videoer. Hva er ikke lett verdsatt er i hvilken grad slike sosiale deling er knyttet til annen identitet og godkjenning plattformer på Internett. Hvis du kan logge inn på området lett å bruke Facebook eller Twitter-konto, er det lettere å kringkaste linker fra dette nettstedet til dine venner. For å få en følelse av hvilke tjenester på nettet som gir flest deling, spurte jeg gigya for noen statistikk. Gigya krefter deling widgets på mer enn 5000 innholdssider, inkludert ABC.com. NBA.com, PGA.com, Answers.com, og Reuters. Forbrukere kan klikke en aksje knapp på disse nettstedene, og sende ei lenkje, foto eller video via en meny av ulike tjenester som Facebook, Twitter, MySpace, Yahoo Mail, Gmail og AOL. I løpet av de siste 30 dagene har folk delte nesten en million elementer over gigya nettverket. Facebook og Twitter dominerer med omtrent tre fjerdedeler av alle delte elementer mellom dem. Her er hvordan tjenestene bryte ned:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar