onsdag 3. februar 2010

Er Facebook bli en portal? Nå 4. største kilden til trafikk til nettsider

Nye data fra Experian Hitwise tyder på at Facebook-brukere behandler det stadig som en portal - de bruker det som en kilde til nyheter. Litt under et år siden, kom mindre enn 0,5% av besøk på nyheter og media nettsteder fra Facebook, ifølge Experian Hitwise. Forrige uke kom 3,5% av besøk til områder i nyheter og media kategori fra Facebook. Den eneste nettsteder sender mer trafikk på nyheter og media nettsteder var Google, Yahoo og MSN. Selv Google News ble mindre av en viktig kilde til trafikk til nyheter og medier steder - det utgjorde kun 1,39% i kategorien oppstrøms besøk. Data fra Nielsen lansert forrige uke viste at i desember 2009, Facebook hadde nær 120 millioner amerikanske brukere, og at gjennomsnittlig tid brukt på nettstedet økte med 200% over desember 2008. Alle beregningene tjenester rangerer Facebook i toppen 5 av alle Internett-områder. Den eneste nettsteder som får mer trafikk søkemotorer (Google) og portaler (Yahoo og MSN). Åpenbart status oppdateringer Facebook-brukere legge til sine sider som har makt til å kjøre store mengder trafikk til kilder når lenker er oppgitt. The Wall Street Journal og The New York Times har allerede plukket opp på betydningen av Facebook ved å sette opp sine egne sider. Blogger som VentureBeat funnet ut for lenge siden om at Facebook kan bety økt trafikk. Hvor snart vil det være før Facebook bygge sin egen aggregator nyhet som kan mate inn brukerprofiler?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar