mandag 1. februar 2010

Davos Intervjuer: Max Levchin sier Slide nå gjør alle sine penger på virtuelle varer

Fortsetter sin serie med Davos intervjuer, Michael snakker til Slide administrerende direktør og grunnlegger Max Levchin i videoen ovenfor. Levchin diskuterer "skifte fra annonsering til virtuelle varer" og avslører at de fleste av Slide inntekter kommer nå fra salg av virtuelle varer, mens det var motsatt for et år siden. Slide gjør noen av de mest populære programmer på Facebook og andre sosiale nettverk, og det faktum at det ikke lenger fokuserer på reklame sier mye om utsiktene for sosiale annonser. I fjor ble en stor overgang for Slide, gjort mulig av at selskapet har tatt opp totalt $ 78 million. Levchin er nå preges i dynamikken av virtuelle varer og hvordan du får folk til å betale for dem, som han diskuterer i lengden intervjuet. Han gjør et skille mellom å kjøpe virtuelle varer som en "forbruk beslutning" (fordi du vil nivå opp i et spill med en gang, for eksempel) og en "investeringsbeslutning" hvor du tilbringer å forbedre din står i et fellesskap. Han mener det er «mindre avtagende avkastning» i å få forbrukerne til å se utgifter til virtuelle varer som en investering snarere enn rettferdig forbruk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar