onsdag 3. februar 2010

Armstrong hint AOL vil fornye Søk Deal With Google: "Distribution er nesten like viktig for oss som Money"

Under dagens AOL inntjening samtale, som nettopp ferdig, administrerende direktør Tim Armstrong droppet den sterkeste hintet ennå at Google er i front-runner i forhandlingene om hvem viljestyrke søke gjennom AOL egenskaper. Google er AOL nåværende partner, slik den har vært i nesten et tiår, men partnerskapet er opp til fornyelse. Unødvendig å si, snatching søket partnerskapet bort ville være et kupp for Microsofts Bing søkemotor. Bing ønsker søket avtale, som ville hjelpe det øke det totale volumet av søkene etter et par prosentpoeng siden AOL på egen hånd har den femte største søket aksje i USA Men under samtalen, Armstrong understreket at fordelingen er nesten like viktig å oss som penger, vil vi se etter distribusjonen så mye penger i avtalen. " AOL er et innhold selskap og det blir mye av sin trafikk fra Google. Volumet av henvisningstrafikk Google sender til AOL nettsteder er noe Bing ennå ikke kan konkurrere mot, og i den grad at Google kan finne måter å sende mer trafikk til AOL som en del av søk avtale, som gjør det til en mer attraktiv partner enn Bing selv om Microsoft er villig til å kaste mer penger på AOL på søke siden. Her er Armstrong er relevant svar til en analytiker spørsmål om emnet fra mine notater:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar