lørdag 20. februar 2010

Apple bans 5000 apps for seksuelt innhold. Her er de nye reglene

Blogger Jon Atherton på iPhone app utvikleren Chillifresh har blitt de facto talsmann for dem som tror Apples nye anti-skitt regler for iPhone-programmer for puritanske. Chillifresh trolig er kjønnsdiskriminerende - eller kanskje bare slags stum - Wobble app var en av de rammet av Apples opprydding kampanje denne siste uken. På lørdag, Atherton hevdet Apple hadde forbudt 5000 apps, og siterte disse restriksjonene sies å være rett fra en Apple-representant: Jeg har snakket med Apple, og følgende er de nye reglene: 1. Ingen bilder av kvinner i bikini (Ice skating tights er ikke OK enten) 2. Ingen bilder av menn i bikini! (Jeg har ikke spørre om Ice Skating tights for menn) 3. No skin (han alvor sa dette) (Jeg spurte om en Burka var OK, og Apple fyr ble sint) 4. Ingen silhuetter som tilsier at Wobble kan brukes for wobbling boobs (ja - jeg er alvorlig, må vi fjerne silhuetten i dette bildet) 5. Ingen seksuelle konnotasjoner eller insinuasjon: bryster, babes, booty, sex - alle utestengt 6. Ingenting som kan være seksuelt opphissende! (Jeg tviler mange mennesker kunne få vekket med bilde ovenfor, men de puritanske gutta på Apple må gå av på ganske dagligdagse ting å finne Wobble "åpenlyst seksuell!) 7. Ingen apps vil bli godkjent som på noen måte innebærer seksuelt innhold (ikke sikker på hvordan Playboy er fortsatt i butikken, men ...) Tags: Apple, apps, iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar