tirsdag 2. februar 2010

Alle glemmer leserne når de Bash Nyheter Aggregat

Jeg husker helt tilbake før Internett når jeg fikk mesteparten av mitt daglige nyheter via San Francisco Chronicle og CNN. Hvis det ikke var rapportert av noen av disse utsalgssteder, var det en god sjanse jeg ville ikke høre at nyheter i det hele tatt. De dagene er over. Problemet er at de fleste kjører arven nyhetssider i dag er langt eldre enn jeg am, og fremdeles ikke kan få armene rundt det faktum at verden er fundamentalt og irreversibelt endret. I dag får jeg min non tech nyheter via scorene til kilder. Jeg ledet det via sosiale nettsteder som Twitter og Facebook, og fra aggregatorer som Google News og Memeorandum. De fleste av mine tech nyheter kommer selvfølgelig via min telefon og e-postkasse. It's ok at arven gutta ikke forstår det, fordi når de rak paywalls det bare Stokes TechCrunch, som ikke er bak en paywall. Lev og la leve, sier jeg. Det være langt fra meg å snakke dem av ledge. Paywalls drepe sosiale koblinger og aggregatorer med mindre de er spesielt utviklet for å tillate dem via et sett antall gratis visninger. Men selv da er det nok friksjon at folk flest ikke vil bry. Men når Mark Cuban starter sa aggregatorer er dårlig, det er noe nytt. Han er en av gutta som får det. Han er ikke ment å være på den tapende lag:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar