mandag 8. februar 2010

Ad ekspert: Google's Super Bowl spot var en levende trafikk test

Googles konsernsjef Eric Schmidt vil ha deg til å tro at Googles 52-andre "Parisian Love" annonse som løp i tredje kvartal gårsdagens Super Bowl var en spontan avgjørelse om å ta en populær YouTube video og dele den med et bredere publikum. " Aw, en gave. Du bør ikke ha! De gjorde det ikke. Vi fikk en e-post i morges fra Martin McNulty, direktør for online reklamebyrå Forward3D. Kanskje fordi han er en Brit kan McNulty se forbi Super Bowl mani. "Google er ingenting om ikke eksperimentelle," McNulty skrev. "Hvilken bedre måte å lære det sanne potensial av verdens dyreste spilleautomat enn å kjøpe den." Akkurat. Dette er selskapet som testet 41 nyanser av blått, og krevde at en av deres designere test 4-piksel grenser på en side versus 3 pixels og 5 piksler for å rettferdiggjøre sin kunstneriske øyet. Ved å bruke 3 millioner dollar for å kjøre en populær YouTube-klipp i løpet av tredje kvartal i søndagens kamp, var Google i stand til å overvåke og måle den eksakte effekten av en Super Bowl-TV annonse på Googles egen trafikk. Mitt eneste spørsmål er, hva som tok så lang tid?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar