torsdag 26. november 2009

What If Steve Jobs Hadde ikke returnerte til Apple i 1997?

I dag er Thanksgiving i USA Tradisjonelt tar vi lager av de tingene som vi er takknemlig for denne dagen hvert år. Og jeg skjønte at en av de tingene er Steve Jobs. Jeg er takknemlig for at han returnerte til Apple i 1997 og gjorde de tingene han har gjort siden. Det var slett ikke sikkert at han noen gang ville komme tilbake til selskapet som han etablerte to tiår tidligere. Faktisk var det bare flaks og tilfeldigheter som skjøv ham tilbake dit. Det var sent i desember 1996. Jeg var advokatfullmektig hos Wilson Sonsini Goodrich & Rosati, den største og mest kjente advokatfirmaet i Silicon Valley. Jeg hadde kjempet for jobben min der, og jeg var heldig å være i en liten gruppe advokater som jobbet på noen av de hotteste avtaler i firmaet - Netscape offentlige financings og oppkjøp, Pixar bedriftens avtaler med Disney, og NeXT Software, blant andre. Steve Jobs løp Pixar og NeXT, og hver gang han gjorde noe som trengte et advokatfirma, kalte han sjefen min. Vel, sjefen min sjef - Larry Sonsini.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar