søndag 29. november 2009
Amazon.com kanter ut Walmart på Black Friday online trafikk
Mens Walmart dominerte høsttakkefest Internett-trafikk, så Amazon.com mest trafikk på Black Friday, som er den tradisjonelle begynnelsen av ferien salg sesongen. Experian Hitwise rapporterte at Amazon var det beste besøkte detaljhandel nettsted blant de topp 500 retail sites. Samlet trafikk til detaljhandel nettsteder var opp 4 prosent på Black Friday forhold til Thanksgiving Day, dagen før. Men år over år, var trafikken ned 9 prosent sammenlignet med Black Friday et år siden. Amazon fikk 13,55 prosent av USAs besøk blant de topp 500, opp 22 prosent fra 11,06 prosent på Black Friday et år siden og en økning på 9 prosent fra Thanksgiving Day, 2009. Dette er andre året på rad at Amazon var det beste stedet på Black Friday. Det betyr at den typiske mønsteret holder seg, slik Walmart.com har vært nr. 1 nettstedet på høsttakkefest for de siste fem årene. Walmart var den nest mest besøkte nettsted med 11,8 prosent av besøkene til toppen 500, opp 13 prosent fra 9,88 prosent på Black Friday et år siden, men ned 25 prosent fra Thanksgiving Day, 2009. Target hadde 5,65 prosent av besøkene på topp 500 på Black Friday, opp 22 prosent fra 4,62 prosent for et år siden og flatt sammenlignet med Thanksgiving Day, 2009. Blant de 20 beste steder besøkes på Black Friday 2009, så Apple Store den største økningen i antall besøk i forhold til Thanksgiving Day 2009, med 110 prosent økning. Staples så en 47 prosent økning fra et år siden og Dell så en 40 prosent økning. Den neste milepælen for å se på er Cyber mandag morgen, noe som er typisk en av de tyngste dagene for e-handel salg i løpet av høytiden.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar