lørdag 28. november 2009

Walmart vant Thanksgiving Day online shopping kamp

For femte år på rad, så Walmart mest online trafikken på Thanksgiving dag, ifølge analyseselskapet Experian Hitwise. Walmart hadde 14,97 prosent av av trafikken blant de 500 mest besøkte detaljhandel nettsider torsdag, opp 9 prosent fra 13,72 prosent for ett år siden. Amazon.com ble nummer to med 12,41 prosent, opp 30 prosent fra 9,56 prosent for ett år siden. Og Best Buy var 6,22 prosent av Internett-trafikk, opp 3 prosent fra 6,05 prosent for ett år siden. US besøk til toppen 500 detaljhandel nettsider var ned 15 prosent på høsttakkefest i 2009, sammenlignet med 2008. Den amerikanske trafikk til Black Friday steder på Thanksgiving dagen var ned 4 prosent fra 2008. Blant de 20 beste steder besøkes på Thanksgiving Day 2009, så Old Navy den største økningen i antall besøk i forhold til 2008 med en 59 prosent økning. Amazon så en økning på 30 prosent og Target så en 28 prosent økning på 65,63 prosent. Facebook mottok den største økningen i besøk fra et år siden, med trafikk opp 671 prosent. Ifølge Akamai, global retail trafikken toppet seg på Thanksgiving Day i USA på 5.732.966 besøkende per minutt rundt 2 pm, Eastern Standard Time.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar