onsdag 1. juli 2009

Nickelodeon lanserer sin AddictingGames merkevare på iPhone

Nickelodeon lanserer en kryss-tilbudet nettverk for iPhone, kalt den AddictingGames iNetwork. AddictingGames iNetwork vil la selskapet publisere spill på iPhone med innebygd sosiale funksjoner som kan hjelpe spillet og andre spill spredt. Funksjonene inkluderer høy score, anmeldelser, spiller-målrettet for multiplayer spill og upselling. Utenfor utviklere kan registrere deg for å lage spill for iNetwork. På den måten, AddictingGames inviterer indie spill utviklere å dra nytte av merkenavnet. Spillene vil være basert på egenskapene fra Nickelodeon, Comedy Central, MTV og andre divisjoner av MTV Networks vil også være en del av AddictingGames iNetwork. Nickelodeon er også fremme sitt spill på PrimeTime TV på Nickelodeon kanal gjennom ulike show. Første AddictingGames titlene som vil være tilgjengelig på iPhone er: iParkinglot, basert på det populære Parkering Det Kamp serien på AddictingGames.com; 50 States, en geografi Kamp; og strategi spillet World Wars. Flere titler i verk. Som store selskaper lansere nettverk på iPhone virker det sannsynlig at indie-utviklere vil ta baksetet. De har ikke markedsføring budsjetter, den merkenavn eller flere Franchiser til å konkurrere på samme nivå. Det beste verktøyet for indies må kjempe tilbake er å skape gode spill som får mye buzz. Nickelodeon vil sannsynligvis bli en stor aktør på dette området, fordi det allerede er et svært populært sett av egenskaper og en stor casual games nettsted. AddictingGames trakk mer enn 11,9 millioner unike besøkende i mai (comScore sier).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar