tirsdag 28. juli 2009
TV-tid har jevn mot Internet
I de siste fem årene, amerikanerne har kuttet sin tidsbruk med radio og aviser med nesten en femtedel, ifølge Forrester Research nyeste Internet bruke undersøkelsen. Til gjengjeld de har mer enn fordoblet sitt Internett-bruk, hoppe fra seks timer per uke i gjennomsnitt til mer enn 12. Men 40.000 amerikanske voksne kartlagt ved Forrester har ikke endret mye tid de bruker ser på TV. Amerikanske forbrukere i gjennomsnitt 13 timer med TV per uke, et tall som ikke er endret siden Forrester begynte å samle inn data i 2004. Dette til tross for at en firedel av online forbrukere nå se full lengde TV-programmer på Internett, og en tredje ser noe slag av videoinnhold på nettet. YouTube og Hulu brukerne fortsatt klarer å få plass i en annen 13 timer tradisjonelle TV i gjennomsnitt. [Bilde fra blogcdn.com]
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar