onsdag 29. juli 2009

Microsoft-Yahoo Search Deal: Det viktigste Fakta (og noen Opinion)

Nå som søker avtale truffet mellom Microsoft og Yahoo har blitt offisielt bekreftet av begge selskapene, gjennom en pressemelding og et nettsted kalt ChoiceValueInnovation.com, la oss ta et skritt tilbake og analysere de viktigste ting fra utlysningen: Som forventet Microsoft vil makt Yahoo Search mens Yahoo! blir eksklusiv verdensomspennende forholdet salgsteamet for begge selskapene annonsører. Dette vil få store konsekvenser for online annonsering industri, hvor både Microsoft og Yahoo er strongholds og bære mye vekt. Sannsynlig, vil det ta måneder om ikke år på å sette disse viktige virksomheter. Som Carol Bartz oppgitt i pressemeldingen, på flip side annonsører og utgivere ha nytte betydelig fra en felles plattform og et løfte om skalerbarhet allround. Jeg tror dette er kjernen i det å kunne konkurrere med både selskapenes dominerende rivalen Google.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar