tirsdag 28. juli 2009
Microsoft, Yahoo mai endelig omfavnelse med søk, annonsering avtale
Yahoo og Microsoft er nær et søk og annonsering avtale som skulle endelig bringe dem sammen i kampen mot Googles dominans, ifølge Wall Street Journal. Yahoo ville bruke Microsofts Bing søkemotor for sine eiendommer og håndterer salget for enkelte tekstannonsene i søkeresultatene. Avtalen vil levere pair 30 prosent av søke-markedet mot Googles 65 prosent. For Microsoft, avtalen vil øke trafikken på sin nylig lanserte Bing søkemotor og gi selskapet en del av hva det ville i sin mislyktes overtakelse forsøk. Yahoo ville komme til å fortsette å selge reklame og kutte kostnadene med relinquishing en kostbar innsats for å holde tritt med Googles søketeknologi. Avtalen, vil ikke inkludere en åpen betaling til Yahoo og i stedet fokusere på et inntektsandel, ifølge AllThingsD. Avtalen kommer som Yahoo forhold til Microsoft har thawed med ny CEO Carol Bartz, som sa i mai hun var åpen for å snakke med Microsoft om avtale kom med "boatloads penger", "gode data" og "god teknologi."
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar