torsdag 30. juli 2009

The Little Secret of Web Startups

Dette Gjestene innlegget er skrevet av Marcelo Calbucci, grunnlegger og teknologisjef i Sampa - en personlig hjemmeside skaperen som skal avsluttes neste måned. Han har skrevet en rekke innlegg om erfaringer fra venture på http://ping.fm/TWOwj Han er også utgiver av Seattle 2.0, en web-ressurs for tekniske entreprenører og startups i Seattle. Consumer startups er tøff. Du har to grunnleggende valg: Et betalt tilbud eller et gratis tilbud (eller freemium). Hvis du belaste folk en mynt, kan du slå av storparten av de besøkende. Hvis du tilbyr gratis tjenester, kan vokse til å bli den neste YouTube, Wordpress eller Facebook. De fleste entreprenører er ikke uten risiko uvillig og drømmen om å bli stor er bare altfor tiltalende og de fleste av oss ta "fri-rute". Når du tilbyr noe gratis, alle nyanser av mennesker vil prøve å dra nytte av tjenesten. Du mener en tjeneste som Sampa med en sterk familie og baby branding bare frastøte småbedrifter, tenåringer, kriminelle, osv. men det er ikke tilfelle i det hele tatt. Og jeg mistenker mest blogging tjenester, foto-deling eller hjemmeside bygge løsninger ansikt nøyaktig samme problemet vi gjorde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar