tirsdag 28. juli 2009

Amerikanerne, stabilisert seg på 12 timer per uke på Internett, er goofing av smartere ikke vanskeligere

Forrester Research årlige undersøkelsen av Internett-brukere er en alvorlig sak. Selskapet samlet inn svar fra 40.000 amerikanere i januar og februar, og har vært crunching data for månedene. I år har Forrester funnet ut at mens flere husholdninger har bredbånd enn noensinne, "de fleste medier virkemåtene vært forholdsvis flat" i stedet for stadig å spise mer og mer av Net brukernes tid. Gjennomsnittlig ukentlig Internett-bruk holdt på 12 timer totalt og ikke-arbeid bruke samme som fjorårets undersøkelse. Forrester-analytiker Jackie Anderson forklarte i en forberedt statement, "Årets data viser en stabilisering av forbrukernes total tid brukt med elektroniske medier. Men engasjement med den elektroniske kanalen har utdypes, som er dokumentert ved omfattende bruk av slike aktiviteter som sosialt nettverk. Webbrukerne blir savvier og er bedre multi-taskers. Mange vet nøyaktig hvor de vil gå når de logger seg i. " Forrester har også funnet ut at Gen Y brukere bly i Internett-bruk, men andre generasjoner er ikke langt etter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar