onsdag 30. desember 2009

Skjulte Mac Gem: DigitalColor Meter

Jeg har brukt en Macintosh-maskin for et par år nå, men bare noen få ett uker siden, bestemte jeg meg for å se i min Verktøy-mappen-en av de stående fot slags ting. Fant jeg den vanlige verktøyene som Activity Monitor , Airport Utility, Console, og Migration Assistant, men hva jeg snublet på var noe som har reddet meg så mange ganger fra det punktet. DigitalColor Meter. Apple liker å hemmelighet brette vekk sine beste verktøyene i mapper som folk vil mest sannsynlig aldri ende opp med. Så hva gjør DigitalColor Meter så spesiell? Programmet gjør mange ting, men det jeg fant mest nyttig var muligheten for meg å holde musepekeren over en piksel på skjermen min, og å finne ut den eksakte RGB verdien (les deg opp på RGB her). Video etter hopp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar