tirsdag 29. desember 2009
Facebook var den mest besøkte nettstedet i land på Christmas
Facebook ble den mest besøkte nettstedet i USA for første gang i jula, topping Google, ifølge forskning firmaet Hitwise. Den sosiale nettverk området har historisk fått en trafikk pigg i ferier. (Hitwise rapportert at den nådde en tidligere all-time high på jul i fjor også.) Likevel, det må være litt emboldening for selskapet, som ser på seg selv som en løsning for merkevaren annonsering på Internett. Selv om Google har spikret søkeannonsering, eller annonser som er i nærheten av salgsstedet og krever en handling, ser Facebook seg som nøkkelen til etterspørselen generasjon og annonser som påvirker forbrukerne tidligere på i kjøpsprosessen. Dette, for øvrig, er et marked de anslår til å være mer enn 10 ganger størrelsen på søkeannonsen markedet, i henhold til samtaler vi hadde med selskapet tidligere i år. Hvis du trykker på at markedet og bevise seg selv til store merkevarer, må Facebook for å bevise trafikk og engasjement. Facebook har mer enn doblet i størrelse i år, overgå 350 millioner brukere. Hitwise rapportert to uker siden om at Facebook var den tredje mest besøkte nettstedet i år, opp fra niende plass i 2008. Noen av Facebooks egen statistikk er enda scarier: den gjennomsnittlige bruker omtrent 55 minutter om dagen på området.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar