onsdag 30. desember 2009

Online Ferie Spending når $ 25 milliarder; Show sterk vekst i Consumer Electronics Salg

Tallene er i. Og de ser bra ut. Det virker som om online ferie forbruk økte noe i år, med 5 prosent, til 27 milliarder dollar for shopping sesongen fra november 1 til julaften, ifølge comScore. For tidsperioden fra Black Friday gjennom julaften, viste salget en liten uptick, stiger 3,5 prosent. Med hensyn til enkelte produktkategorier, forbrukerelektronikk så årlig salgsvekst på litt over 20 prosent, mens salg av smykker og klokker steg også. Rapporter fra de siste månedene, indikerte tallene at den samlede online utgiftene ville bli høyere i år enn sist, da den amerikanske forbruk ble blindsided med en lammende nedgangstider. Den endelige shopping helgen før jul så en 13 prosent vekst i online utgifter fra året før, takket være vinterlig rotet som rammet Eastern Seaboard. Og hel uke postet en 6 prosent årlig økning i utgifter, sette en ukes rekord med mer enn $ 4.8 milliarder i utgifter. Online salg tall fra Black Friday og Cyber mandag også ut til å være sterkere enn i fjor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar