onsdag 30. desember 2009

Online ferie salget vokste med 5 prosent til tross for svak økonomi

Online ferie utgiftene steg med 5 prosent til 27 milliarder dollar i løpet av høytiden, ifølge analyseselskapet comScore. Salget ble målt fra 1 november til julaften. Justert for ekstra dag med shopping i år sammenlignet med i fjor var salget opp 3,5 prosent. Fra Black Friday gjennom julaften, var salget opp 3,5 prosent, med styrke i kategorier som forbruker-elektronikk, smykker og klokker. Tidligere indikatorer ble vist at sesongen var å forme opp til å bli bedre enn forventet. Detaljist salget var også relativt sterkt, til tross for en stor snøstorm som traff østkysten rett før ferien. Den snøstorm faktisk godt salg på Internett. Den endelige shopping helg for online salg så en 13 prosent vekst de foregående år. Markedsundersøkelsen viste også at større elektroniske forhandlere som Best Buy og Walmart gjorde det bedre enn mindre online selgere. Salget var sterke takket være kampanjer og tilbud om gratis frakt. Amazon, for eksempel, tilbød gratis siste minutt Forsendelse kjøperne av sin Kindle e-bok leser. For et år siden, falt online salget 3 prosent.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar