mandag 29. juni 2009

Googles andel av annonseringsforbruk: 2,66 prosent

Et sett diagrammer av Search Engine Land bidra redaktør Greg Sterling viser at mens Google ser ut som en gigantisk selskap, inntektene er ikke så stort, selv for en tech bedrift. Å koke ned Sterling artikkel: Googles inntekter er en femtedel som IBM, Verizon og AT & T. Selv Microsoft samler inn tre ganger så mye per år: $ 60 milliarder mot Googles $ 21 milliarder. The New York Times har en rapport på Googles we're-ikke-det-store forsvar mot regjeringen intervensjon. Men Sterling's er en bedre leser. Diagrammet ovenfor viser hvor lite annonsering på Internett fortsatt. Google-programmene AdWords og AdSense har vokst markedet for online-annonser, i stedet for bare å fange en del av eksisterende skuring. Likevel Googles 30 prosent andel av amerikanske online annonseinntektene - litt over $ 21 milliarder - er mindre enn tre prosent av den totale amerikanske annonsering. Mange selskaper fortsatt Balk ved annonsering på nett, eller begå flere av annonsene sine budsjetter til Web-annonser. En grunn er at om høyere priser elementer kunder fortsatt ønsker å snakke med et menneske i stedet for ett klikk på en $ 1000 kjøpet. RingRevenue en Santa Barbara-baserte oppstart i Southern California, hevder å ha teknologi til å koble til online kampanjer og over-the-telefonen salg å spore hvilke annonser som resulterte i hva salg. Sikkert Google har egne løsninger under utvikling. Mellomtiden Sterling's diagrammer gjør en stor sak mot Google påståtte monopol på Internett. Selskapet har en enorm tilstedeværelse både online og i pop-kultur. Likevel tar det bare% 2,66 prosent av kostnadene i markedet serverer. Det er ikke et monopol, er det en samtale å vokse ti ganger større. [Bilde av Search Engine Land]

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar