onsdag 27. januar 2010

Som Publishers Prøv å tilpasse seg iPad, oppstartinger Spring til unnsetning

Nå som iPad er endelig offisielt, enhver utgiver som ikke allerede finne ut hvordan å få innholdet sitt til en farge, er touchscreen enheten trolig desperat å gjøre det nå. Det er litt lettere sagt enn gjort selv - mens det sannsynligvis ikke ville være for tøft å bare søke i tekst og presentere det i en statisk format, konverterer det til noe som faktisk utnytter den nye plattformen kommer til å bli vanskelig. At utfordringen er å gi opphav til noen nye oppstarter ønsker å hjelpe utgivere gjøre overgangen fra papir til digitale. Et slikt selskap kalles fornemmelse, en liten oppstart som er oppvokst på 1 million dollar frø penger fra Ram Shriram, Mitch Kapor og andre engelen investorer. Anelse søker å hjelpe lærebok beslutningstakere konvertere innholdet i digitalisert versjonene som er mer enn bare statiske reproduksjoner av den opprinnelige teksten. Med andre ord, de hjelper anspore den type innovasjon som kan endre måten vi lærer (men kunne ta utgivere lang tid å finne ut om de er overlatt til seg selv).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar