torsdag 28. januar 2010

MyYearbook Rolls sine Crowdsourced Redesign

Denne uken lanserte social networking site MyYearbook en oppgradert design, endrer noen viktige UI elementer for å bedre gjenspeile hvordan folk bruker området. En av de mer interessante punktene i redesign er ikke utseende skjønt - det er hvordan det faktisk var satt sammen. Stedet for bare å rulle ut et nytt design, MyYearbook faktisk ble spurt sine userbase for forslag, så utarbeidet noen mockups som brukere stemte på. Resultatet? Brukere favorisere den nye designen med en faktor på over 3 til 1, uten slags tilbakeslag andre nettsteder har sett fra deres redesignet. Den mest åpenbare endringen til området er logoen, som har gått fra cartoony til noe litt mer profesjonelt ( men det har fortsatt et par smilefjes). Navigeringslinjen har også blitt forenklet. Administrerende direktør Geoff Cook sier at over tid MyYearbook hadde integrert en haug med spill menyalternativer til hovednavigasjon området, uten å gjøre mye for å skille kjernen funksjoner som faktisk gjør området et sosialt nettverk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar