torsdag 20. august 2009

MySpace kraner Martha Stewart, Yahoo vet å kjøre annonsen salg

Wenda Harris Millard, som har ledet ad salg Martha Stewart, Yahoo, og Ziff Davis, har overtatt annonse hos MySpace, ifølge et blogginnlegg av CEO Owen Van Natta. Teknisk Millard ikke bli en MySpace ansatt, men hun effektivt erstatter Jeff Berman, som avskjedsansøkning ble annonsert i samme stilling. Millard selskap Media Link vil overvåke den daglige annonse salgsvirksomhet. Millard er den siste av en rekke vellykkede execs Van Natta har brakt om bord i håp om å starte fastlåste sosiale medier området. Hun er blitt kreditert med å bringe store merkevare annonsørene å Yahoo, en gammeldags annonsen salg strategi som gikk i motsatt retning fra Google's Web 2.0 selvtillit tjene system for Long Tail. Millard hoppet fra Yahoo til Martha Stewart i 2008. Hun har åpent kritisert Yahoos bedriftskultur for favoring teknologi over salesmanship: "Yahoo oppfatning er at deres eneste konkurrenten Google. Men 95 prosent av sine inntekter kommer fra reklame - slik at deres konkurrenter er virkelig den broadcast TV-nettverk. De tror de er i søket spillet, når de burde virkelig være i merkevaren annonsering spillet .... Reklame er en bedrift som er både kunst og vitenskap. Samlingen fokuserer unduly på vitenskap. Med Google-DoubleClick, og Yahoo-Microsoft, det er som om det vitenskapelige samfunnet tar over annonseringen. Og reklame er ikke om vitenskap. " Det er interessant at Van Natta har brakt en slik skamløs motstander av Web 2.0-tankegangen om bord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar