torsdag 27. august 2009

Musikk blogging nettverk MOG høyner 5 millioner dollar

MOG reist en $ 5 millioner til å bygge ut redaksjonelt innhold og annonsering på musikken sin blogging nettverk. Gjennom sine viktigste nettstedet og alle sine blogger, sier selskapet at det kommer minst 8 millioner unike besøkende i måneden og har registrert seg annonsører som Nike, Procter & Gamble og LG. MOG forretningsmodell er som Glam Media tilnærming: selskapet bygger opp reklame relasjoner for hundrevis av blogger som er tett fokuserte på et vertikalt marked som musikk. "Vi har sett super-rask vekst, sier grunnleggeren David Hyman i et intervju. "Vi selger annonser øverst 700 musikk blogger og undertegnet opp alle de siste 11 måneder. Hyman også har en track record: han også laget og solgt Gracenote til Sony fjor for USD 260 millioner. Runden ble ledet av Menlo Ventures, mens Simon Equity Partners og Scott Jones lagt på deres eksisterende investeringer - brakte oppstart samlede finansiering til $ 12.5 millioner. Sonja Hoel Perkins i Menlo Ventures blir medlem av styret. Selskapet har 14 ansatte og er basert i Berkeley, California

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar