torsdag 27. august 2009

AdMob finner Android app brukerne mer sjeldne, men like besatt som iPhone app brukere

De nyeste månedlige rapporten fra mobilt annonsenettverk AdMob, som undersøkte 1117 brukere, og finner at forbrukere som laster ned programmer på en Android håndsett eller en iPhone oppføre seg veldig likt. Det store gapet mellom dem er at bare 19 prosent av Android brukere bry med apps, sammenlignet med 40 og 50 prosent for iPod Touch og iPhone-eiere, henholdsvis. "Men" AdMob skriver: "brukere som kjøper betalt apps på begge plattformene viser lignende nedlasting og forbruksvaner, som indikerer potensialet for betalt apps på Android Market som det utvikler seg." Flere høydepunkter fra rapporten: - Hver måned laste ned Android og iPhone-brukere om lag 10 nye programmer, mens iPod touch-eiere laste ned et gjennomsnitt på 18 per måned. - Over halvparten av Android og iPhone-brukere bruker mer enn 30 minutter per dag ved hjelp av programmer. - Mer enn 90 prosent av Android og iPhone OS brukere bla og søke etter programmer direkte på sine mobile enheter. - Brukere som jevnlig laster ned betalt apps tilbringe cirka $ 9 på et gjennomsnitt av fem betalte nedlastinger per måned. - IPhone representerte 60 prosent av amerikanske smarttelefon bruk i AdMob nettverk i juli 2009, etterfulgt av Rim og Android enheter på 13 og 12 prosent. AdMob hevder å være verdens største mobile annonsenettverk, som tjener mer enn 7 milliard annonser per måned til mer enn 160 land og territorier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar