tirsdag 26. januar 2010

Hvordan Apple brakt AdMob fra null til 4 milliarder pluss ad forespørsler

På slutten av det som kan bli Steve Jobs 'magnum opus, Apple tablett, mobilt annonsenettverk AdMob kartlagt fremveksten av selskapets siste storfilmen produkt, iPhone, og hvordan det var katalysatoren for rask vekst i mobilannonser markedet. AdMob påpeker at det ikke nødvendigvis selve telefonen som utløste veksten i mobil reklame, men heller suksessive forbedringer som Software Development Kit og App Store. Som du ser, Apples iPhone og iPod Touch utgjør nå mer enn fire milliarder annonse forespørsler på AdMob nettverk. Det er omtrent fire ganger hva det var ett år tidligere og to produktlinjer utgjør 36 prosent av Admob totale forespørsler. Hvis du er nysgjerrig for å lære mer, siste uken har vi lagt ut en lengre analytisk stykke, forklarer AdMob og Quattro suksess midt i en sputtering økonomi. Begge selskapene, som ble kjøpt opp av Google og Apple henholdsvis blomstret som utviklere aggressivt promotert sitt arbeid gjennom reklame og som merker og premie utgivere begynte å se mobiltelefoner som en attraktiv måte å nå forbrukerne. AdMob kan snart være i hendene på Apples kommende rival i det mobile rommet, Google, som gikk med på å betale $ 750 millioner for selskapet i fjor høst. FTC bedt om mer informasjon om avtalen i desember, så dens fremtid er ikke helt trygg ennå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar